Projekt:

"Výuka matematiky pomocí aplikací z reálného život aneb Matematika není věda"

 

Projekt: „Výuka matematiky pomocí aplikací z reálného života aneb matematika není věda“

Registrační číslo projektu - CZ.1.07/1.1.34/01.0020

 

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Poskytovatelem dotace je Ústecký kraj.

 

 

Dle výzkumů znalosti žáků v ÚK klesají rychlým tempem. Především v matematice (M) se výsledky zhoršily nejvíce ze všech krajů v ČR. Projekt se proto zaměřuje na zvýšení matematické gramotnosti žáků v ZŠ, čímž v důsledku podporuje studium technických oborů. Učitelé M ze ZŠ identifikovali jako největší problém ve výuce absenci využití aplikací M v reálném životě. Tento specifický problém, který je jednou z bariér při výuce M, budou učitelé ve skupinách dále rozpracovávat a vytvářet metody k jeho eliminaci. Budou se tak přímo podílet na tvorbě vzdělávací publikace, která bude obsahovat nové metody a způsoby výuky, pracovní listy, řešení vč. Praktických příkladů a další návody, jak přiblížit M žákům ze základních škol. Evaluace dokumentu bude zajištěna prostřednictvím pilotního ověření nových příkladů v praxi.V rámci projektu budou zajištěny exkurze a stáže pro

obě cílové skupiny, kterými jsou jednak samotní žáci, jednak pedagogové. Bude se jednat o ukázky matematiky v praxi. Součástí projektu bude také zřízení matematické a fyzikální učebny - vznikne odborná učebna matematiky (příjemce) a fyziky (partner), které budou zpřístupněny  i dalším základním školám, které projeví zájem.

 

 

Naši lidé se účastní tohoto dalšího zajímavého vzdělávacího projektu. Příjemcem dotace je Základní škola Žatec, Komenského alej 749, okres Louny a partnerem projektu je Základní škola Žatec, nám. 28. října 1019, okres Louny. Oba subjekty chtějí dosáhnout maximálního zapojení svých pedagogů při tvorbě a pilotním ověřování nových metodik. Vybraní učitelé matematiky případně dalších souvisejících předmětů se budou přímo podílet jako členové skupiny na klíčových aktivitách. Právě jejich know-how hraje významnou úlohu při tvorbě vzdělávacích materiálů. Učitelé budou spolupracovat při identifikaci problémů při výuce matematiky, při tvorbě metodiky a jejím pilotním ověřování i při výběru vhodných pomůcek do speciálních učeben. Učitelé matematiky a dalších souvisejících oborů ( fyzika, chemie...), kteří nebudou přímo zapojeni do projektu budou následně proškoleni jak s nově vytvořeným materiálem pracovat a budou jej moci využívat při výuce žáků.